IME - INTERDISZCIPLINÁRIS MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY

Tudományos folyóirat - Az egészségügyi vezetők szaklapja

   +36-30/459-9353       ime@nullimeonline.hu

   +36-30/459-9353

   ime@nullimeonline.hu

Helyesbítés

  • Cikk címe: Helyesbítés
  • Szerzők: IME Szerkesztőség
  • Intézmények: IME Szerkesztőség
  • Évfolyam: IX. évfolyam
  • Lapszám: 2010. / 9
  • Hónap: november
  • Oldal: 29
  • Terjedelem: 1
  • Rovat: MENEDZSMENT
  • Alrovat: MINŐSÉGMENEDZSMENT

Absztrakt:

Az IME 2010. októberi lapszámában tévesen jelent meg:

A cikk további részleteihez előfizetői regisztráció és belépés szükséges! Belépéshez kattintson ide
MENEDZSMENT SZERVEZETI KIVÁLÓSÁG A Szervezeti kiválóság rovat támogatója: ködni, csak akkor járul hozzá a vezetés minőségének emeléséhez, ha azt a szervezet vezetői a magukénak érzik, elkötelezettek iránta, és valóban az irányítás eszközeként alkalmazzák. KÖVETKEZTETÉSEK Csak a magukat menedzsment zseninek gondolók, – „akik a káoszt is átlátják,” – hihetik, hogy nincs szükségük sem az EFQM Kiválóság Modellre, sem más irányítási rendszerre ahhoz, hogy magas minőségben vezessék a rájuk bízott szervezeteket. A szerényebbeknek viszont, ha egészségügyi intézmények vezetőiként átérzik mind a betegek gyógyulásáért, mind a szervezetükben dolgozó munkatársaik megélhetéséért viselt felelősségüket, föl kell tenniük maguknak a kérdést: megengedhető-e a mai magyar körülmények között, hogy ne vegyenek igénybe olyan eszközöket, amelyek segítik a vezetés minőségét magasabbra emelni? Az EFQM Kiválóság Modell ebből a szempontból kiemelkedő alternatíva: általánosan elfogadott vezetési alapelvekre épülő, korszerű, szemléletes és rugalmas modell, mely a gyakorlatban is bizonyított. Nincsenek minden betegséget gyógyító csodaszerek, és természetesen az EFQM Kiválóság Modell sem az, de használatának elterjedése hatékony orvosság lehet a magyar egészségügy számos vezetési jellegű problémájára. IRODALOMJEGYZÉK [1] Report on EFQM and BQF Funded Study into the Impact of the Effective Implementation of Organisational Excellence Strategies on Key Performance Results. Centre of Quality Excellence, the University of Leicester, 2005. Letölthető: www.siq.se/res/Arkiv/efqm_report_2005.pdf [2] http://www.efqm.org [3] http://www.kivalosag.hu/efqm-kivalosag-modell-uj [4] Gődény S (ed.): A kilnikai hatékonyság fejlesztése az egészségügyben, Pro Die Kiadó, Budapest, 2007. pp. 673-684 [5] Porter LJ, Tanner SJ: Assessing Business Excellence, Elsevier, Amsterdam, 2004. pp. 151-183 A SZERZÔ BEMUTATÁSA Dr. Tompos Gábor 1990-ben szerzett orvosi diplomát a Pécsi Orvostudományi Egyetemen. 1990 és 2000 között az egészségügyben dolgozott különböző pozíciókban: gyakorló orvosként, minisztériumi tisztviselőként, biokémiai kutatóként és kórházi menedzserként. 2000-ben szerezte meg informatikusi diplomáját és ettől az évtől az elektronikai, majd az olajiparban dolgozott informatikai vezetői, illetve különböző minőségügyi vezetői pozíciókban. Az operatív minőségmenedzsment mellett fő érdeklődési területe a folyamatfejlesztés, az integrált irányítási rendszerek és az EFQM Kiválóság Modell. 2009-től a Szent István Egyetem Egészségtudományi Kutatóközpontjában dolgozik és oktat. Helyesbítés Az IME 2010. októberi lapszámában tévesen jelent meg: A IV. IME-META Országos Egészség-gazdaságtani Konferenciáról II. rész szerkesztőségi beszámolóban az 50. oldal, bal oldali hasáb 3. bekezdésébent a szerzők munkahelye. Helyesen: Borsi András, Papp Eszter, Vincziczki Áron, Dr. Vittay Pál és Nagy Bence az ESKI munkatársai Az ÉRV Programról beszámoló írásában, a lap 49. oldalán, a jobb hasáb 2. bekezdésében a 3. mondat helyesen: „A kontrollvizsgálatok megmutatták, a beavatkozás hatására évi 2-3 higanymilliméterrel csökkenthető a vérnyomás.” (Szerk.) IME IX. ÉVFOLYAM 9. SZÁM 2010. NOVEMBER 29