a vesepótló kezelések kezdete óta úttörő szolgáltatóként működő Fresenius Medical care (FMc) húsz éve van jelen a magyarországi piacon. a művesekezelések kutatásában és fejlesztésében szerzett több, mint harminc éves tapasztalattal a cég világméretekben is vezető pozíciót szerzett az innovatív termékek és szolgáltatások terén – ezt bizonyítja a most elkészült, 2011. évi magyarországi jelentés is.
A regisztrálást követően fogja tudni megtekinteni a cikk tartalmát!
A megadott cikk nem elérhető!
Tisztelt Felhasználónk!
Az Ön által megtekinteni kívánt cikk nem elérhető a rendszerben!
A megadott cikk nem elérhető!
Tisztelt Felhasználónk!
Az Ön által megtekinteni kívánt cikk nem elérhető a rendszerben!
Sikeresen szavazott a cikkre!
Tisztelt Felhasználónk!
Köszönjük a szavazatát!
A szavazás nem sikerült!
Tisztelt Felhasználónk!
Ön már szavazott az adott cikkre!
Cikk megtekintése
Tisztelt Felhasználónk!
A cikk több nyelven is elérhető! Kérjük, adja meg, hogy melyik nyelven kívánja megtekinteni az adott cikket!
Cikk megtekintésének megerősítése!
Tisztelt Felhasználónk!
Az Ön által megtekintetni kívánt cikk tartalma fizetős szolgáltatás.
A megtekinteni kívánt cikket automatikusan hozzáadjuk a könyvespolcához!
A cikket bármikor elérheti a könyvespolcok menüpontról is!
MenedzsMent MINőSéGüGy NephroCare Magyarország – 2011. évi jelentés Megbízható minőség a vesepótló kezelésekben a vesepótló kezelések kezdete óta úttörő szolgáltatóként működő Fresenius Medical care (FMc) húsz éve van jelen a magyarországi piacon. a művesekezelések kutatásában és fejlesztésében szerzett több, mint harminc éves tapasztalattal a cég világméretekben is vezető pozíciót szerzett az innovatív termékek és szolgáltatások terén – ezt bizonyítja a most elkészült, 2011. évi magyarországi jelentés is. A Fresenius Medical Care jelenleg a világ 40 országában nyújt dialízis szolgáltatást. A cég 2005 és 2011 között csaknem megduplázta dialízis központjai számát; a magyarországi piacon vezető magánszolgálató a világon 2900 centrumban csaknem 230 ezer krónikus beteget lát el, Magyarországon 23 centrumban csaknem 2500 betegről gondoskodik. Szakértelmük és tevékenységük a fejlesztéstől a terméktechnológiákon és gyártáson át minden területet lefed. A minőségi betegellátás iránt elkötelezett magánszolgáltató vezetői vallják: a múltban nagyon fontos volt az átláthatóság és a minőség, a jövőben ez viszont egyenesen életbevágó lesz. Ezúton közreadott, 2011. évi összegző jelentésükkel újfent a minőség továbbfejlesztése mellett tesznek hitet. VilágszínVonal, FolyaMatos beruházás A Fresenius Medical Care európai, közel-keleti, afrikai és latin-amerikai dialízis központjai több mint 25 országban nyújtanak dialízis szolgáltatást NephroCare néven. A dialízis központok felszereltsége világszínvonalú. Folyamatos beruházásaik lehetővé teszik a modern technológiák alkalmazását: 1997 óta az anyacég 31 millió eurót fektetett be Magyarországon. A legtöbb központot 1998 és 2007 között építették vagy más szolgáltatótól vásárolták. Az épületek kialakítása mellett új terápiás rendszerekbe is befektettek: Magyarországon a 23 dialízis központból 18-ban peritoneális dialízissel (PD) is kezelik a betegeket. 2011 végén 338 hasi dializált beteget regisztráltak a hálózatban és több, mint 40 beteget láttak el peritoneális dialízis termékekkel; ők állami vagy alapítványi központba járnak kezelésre. Ez 2010-hez hasonlítva jelentős, csaknem 20 százalékos betegszámnövekedést jelent. a Minőség jegyében A Fresenius Medical Care szolgáltatójaként a NephroCare a teljes körű vesepótló kezelés iránt kötelezte el magát. A betegellátásban arra törekszik, hogy a legkor- 26 iMe Xi. éVFolyaM 5. száM 2012. jÚnius szerűbb technológiák felhasználásával a lehető legjobb vesepótló kezelést biztosítsa betegeinek, ugyanakkor időt szakít arra is, hogy meghallgassa őket, megértse igényeiket – csak így lehet a pácienseket felkészíteni arra, hogy nekik is felelősséget kell vállalniuk egészségi állapotukért. A NephroCare több, mint 20 ezer orvost, szakdolgozót foglalkoztat, valamennyi országban garantálja a folyamatos továbbképzést annak érdekében, hogy megfelelő felkészültséggel a legmodernebb terápiában részesíthessék pácienseiket. Arról, hogy mindez mennyiben sikerült, a vezetők folyamatos visszajelzést kapnak dolgozóiktól a munkavállalói elégedettségi program (ESP) segítségével. Az ESP a munkakörülmények javítására szolgáló hosszú távú projekt, melynek segítségével a klinikai személyzet motiváltságát és elégedettségét óhajtják növelni. Magyarországon legutóbb 2010-ben készült munkavállalói elégedettség felmérés. A részvételi arány akkor 76 százalékos volt: a 23 központból 512 érvényes válasz érkezett, ami nagyon jó arány és megfelelő alapot biztosít a további elemzéshez. Az eredmények ugyanakkor meglehetősen heterogén képet mutatnak. Míg egyes központok kiváló értékelést kaptak a munkavédelem, a munkakörülmények és a munka tartalmának szempontjából, előfordult, hogy a központok személyzete kritizálta az egészségügyben elérhető jövedelmet, a szakmai csoportokon belüli konfliktuskezelést, valamint azt, hogy kevés idő jut a betegekkel való beszélgetésre. Egyértelműen pozitív besorolást kapott a „Betegápolás és biztonság”, amely visszaigazolja, hogy a Fresenius Medical Care elkötelezett a betegorientált és biztonságos dialízis kezelés mellett, érdekelt a személyzet elkötelezettségének növelésében. A regionális szintű eredmények elemzését követően a cég minden központja számára megjelölte, hogy melyek a helyben jellemző és megoldandó problémák. Fresenius Medical care ÚtMutatók Mindettől függetlenül a cég által kezelt betegek számára világszerte azonos színvonalú szolgáltatást biztosítanak. Erre garancia a Fresenius Medical Care Minőségbiztosítási Szabályzata, amelynek szigorú biztonsági és minőségi útmutatóit a magyarországi dialízis központok is a kezdetektől alkalmazzák. Jelenleg a 2010-ben bevezetett Fresenius Medical Care Dialízis Gyakorlati Útmutató a hatályos szakmai protokoll, a 2011 júliusában kiadott Higiénés és Infekciókontroll Útmutató pedig a szükséges higiénés eljárásokat és a fertőzést MenedzsMent MINőSéGüGy Minőség száMokban megelőző óvintézkedéseket – beleértve a személyi higiénét, a fertőtlenítési eljárásokat, a gyógyszerkészítmények előkészítését és beadását, a fertőző betegek kezelésének útmutatóját – tartalmazza. Ezeken kívül még további útmutatók szabályozzák a munkát: pl. a „Víz, koncentrátum és dializáló folyadék hemodialízishez és a kapcsolódó terápiákhoz”, valamint a „Dialízis központ építészeti útmutató”. Medical eXcellence PrograM Az egységes, világszerte azonos kezelési mód mellett a Fresenius Medical Care arra is figyelmet fordít, hogy olyan adatbázist hozzon létre és fejlesszen folyamatosan, melynek segítségével figyelemmel kísérheti és javíthatja a dialízissel elért eredményeket. Az adatokat az EuCliD5 klinikai információs rendszerben tárolják. A legfontosabb eljárásokra és kimeneteli jellemzőkre – dialízis dózis, anaemia és oszteodisztrófia kezelése, infekciókontroll, kórházi kezelés és mortalitás, vízminőségi paraméterek – folyamatosan célokat tűznek ki, az eredményeket negyedévente monitorozzák. Ok-okozati elemzéssel meghatározzák a leggyakoribb problémákat, megvitatják a lehetséges megoldásokat, végül döntenek a megfelelő korrekcióról. Az eredmények értékelését követően, a felzárkóztatás érdekében az öt legalacsonyabb összesített pontszámot elérő központra különösen nagy figyelmet fordítanak. A Fresenius Medical Care centrumaiban 2011-ben öszszesen 2.492 dializált beteget kezeltek. Az év folyamán 2154-en részesültek hemodialízisben, 338-an hasi dializisben. A centrumokban összesen mintegy 335 ezer hemodialízis kezelést végeztek, melynek 97,5 százaléka ONLINE hemodiafiltráció (ONLINE HDF) volt. Ez a kezelés a hagyományos hemodialízissel összevetve jelentősen javítja a betegek túlélési esélyét, életminőségét és általános közérzetét. 2011-ben világszerte az FMC központjaiban biztosított hemodialízis kezelések több, mint fele ONLINE HDF volt – a cél az, hogy ez az arány a lehető legmagasabb legyen. A szakirodalom jelenleg az ONLINE HDF kezelést tartja a legeredményesebb dialízis kezelési módszernek, amely a leginkább képes megközelíteni az egészséges vese szűrési hatékonyságát. Előnyei közül a legfontosabb, hogy csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek (cardiovascular disease, CVD) kockázatát a szokványos hemodialízishez képest. Az ONLINE HDF-fel kezelt betegek sokkal ritkábban szorulnak kórházi kezelésre szövődmények vagy kísérő betegségek miatt. Az FMC továbbfejlesztette a dialízismembránok szerkezetét is; ezek alkalmazásával High-Flux dializátoraiban jobb az urémiás toxinok – különösen a közepes méretű molekulák, például a béta-2-mikroglobulin vagy mioglobin – eltávolítása. A peritoneális dialízis (PD) optimalizálása érdekében az FMC könnyen kezelhető, a hashártyagyulladás veszélyét csökkentő PD rendszert fejlesztett ki, valamint ultra alacsony szintű glükóz degradációs végtermékeket tartalmazó oldatokat használ, melyek célja a betegek életminőségének javítása. betegelégedettség Azt, hogy a cég erőfeszítései nem hiábavalók, jól jelzik a saját vizsgálatai, így például a Betegelégedettségi Felmérés. Ezt a nemzetközi adatfelvételt 2008-ban indították útjára. Jelenleg legalább kétévente elvégzik, így mára az összes ország legalább egy felmérésen túl van. A betegektől érkező információk értékes ismereteket közvetítenek igényeikről, szükségleteikről. A tőlük kapott visszajelzés kedvező: a betegek több mint 85 százaléka dicsérte az FMC személyzetének hozzáértését és kijelentette, hogy a kezelés alatt nagy biztonságban érzi magát. A válaszoló betegek 96 százaléka ajánlaná az általa látogatott központot másoknak is. A Fresenius Medical Care vezetői a cég transzparens működését szem előtt tartva nyilvánosságra hozzák a most elkészült NephroCare Magyarország – 2011. évi magyarországi jelentését. A Quality Report letölthető a www.fmc-ag.hu weboldalról. iMe Xi. éVFolyaM 5. száM 2012. jÚnius 27