IME - AZ EGÉSZSÉGÜGYI VEZETŐK SZAKLAPJA

Tudományos folyóirat

   +36-30/459-9353       ime@nullimeonline.hu

   +36-30/459-9353

   ime@nullimeonline.hu

A szülészeti- és újszülöttellátás fejlesztési lehetőségei a páciensek visszajelzései alapján

Absztrakt:

A betegelégedettség az egészségügyi ellátás minőségi indikátora. A Jobbulást! Alapítvány 2021 januárjában elindította a www.jobbulast.info honlapot, ahol a páciensek és hozzátartozóik visszajelzést adhatnak az ellátásról. A páciensek tapasztalatai számos olyan hasznos információval szolgálhatnak, melyekre reflektálva célzottan fejleszthető az ellátás – akár helyi, akár országos szinten. Szeptember 17-e a Betegbiztonság Világ nap ja, melynek
2021. évi központi témája a biztonságos szülészeti és újszülöttellátás volt. Ebből az alkalomból értékeltük a hazai kórházak szülészeti- és újszülöttellátásával kapcsolatban a 2019-2021 közötti időszakra beérkezett véleményeket. 61 intézményre adott 1741 visszajelzés eredményeit
mutatjuk be, figyelemmel arra, hogy a Covid járvány előtt-után, vagy a 2020. évi C. az Egészségügyi Szolgálati Jogviszonyról szóló Törvény bevezetése után történt ellátási eseményre vonatkoznak-e. Bemutatjuk az Alapítvány azon kezdeményezéseit, melyek a visszajelzések alapján
az ellátás fejlesztését célozzák.

Angol absztrakt:

Patient satisfaction is an indicator of the quality of healthcare. In January 2021, Jobbulást! Alapítvány (Get well! Civil Foundation) launched the website www.jobbulast.info, where patients and their relatives can provide feedback on care. Patients’ experiences can provide a wealth of useful information. Health services can be targetedly improved – either locally or nationally – reflecting on these feedbacks. 17 September is World
Patient Safety Day, the theme of which in 2021 was safe obstetric and neonatal care. On this occasion, we evaluated the opinions received in connection with maternity and neonatal care in hospitals for the period 2019-2021. We present the results of 1741 feedbacks to 61 institutions. We further evaluate whether they relate to a care that occurred before or after the Covid epidemic or after the entry of force of a new health services act in 2021. We present the Foundation’s initiatives to improve care directly based on feedbacks.

Szerző Intézmény
Szerző: Dr. Pákó Judit Intézmény: Jobbulást! Alapítvány
Szerző: Dr. Hegedűs Zsolt Intézmény: Jobbulást! Alapítvány
Szerző: Kalmár. István Intézmény: Jobbulást! Alapítvány
Szerző: Dr. Tóth Judit Mária Intézmény: Jobbulást! Alapítvány
Szerző: Gál Adrienn Intézmény: Jobbulást! Alapítvány
Szerző: Bodnár Ágnes Intézmény: Jobbulást! Alapítvány

[1] ÁEEK fogalomtár https://fogalomtar.aeek.hu/index.php/Betegel%C3%A9gedetts%C3%A9g Utolsó elérés: 2022.
03.02
[2] Melchert TP: The End of Theoretical Orientations and the Emergence of the Biopsychosocial Approach. Foundations of Professional Psychology, 2011. 183-198
[3] Prakash B: Patient satisfaction. J Cutan Aesthet Surg. 2010; 3: 151–155.
[4] Quentin W, Partanen VM, Brownwood I et al.: Measuring healthcare quality. In: Busse R, Klazinga N, Panteli D, et
al., editors. Improving healthcare quality in Europe: Characteristics, effectiveness and implementation of different
strategies. European Observatory on Health Systems and Policies; 2019. (Health Policy Series, No. 53.) 3.
[5] NHS betegelégedettségi visszajelző felülete. https://www.nhs.uk/services/hospital/bristol-eye-hospital/RA708/leave-a-review Utolsó elérés: 2021. dec. 15.