IME - AZ EGÉSZSÉGÜGYI VEZETŐK SZAKLAPJA

Tudományos folyóirat

   +36-30/459-9353       ime@nullimeonline.hu

   +36-30/459-9353

   ime@nullimeonline.hu

Intézményi menedzsmentfejlesztő továbbképzés vezető szakdolgozók részére

  • Cikk címe: Intézményi menedzsmentfejlesztő továbbképzés vezető szakdolgozók részére
  • Szerzők: Dr. Antal Zsuzsanna, Dr. Cserháti Zoltán, Dr. Palicz Tamás , Dr. Lám Judit
  • Intézmények: Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ, Semmelweis Egyetem, Egészségügyi Közszolgálati Kar, Egészségügyi Menedzserképző Központ, Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ Budapest
  • Évfolyam: XIX. évfolyam
  • Lapszám: 2020. / 4
  • Hónap: október-december
  • Oldal: 21-26
  • Terjedelem: 6
  • Rovat: MENEDZSMENT
  • Alrovat: ÁPOLÁSMENEDZSMENT

Absztrakt:

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) megbízásából a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ oktatói csapata intézményi menedzsmentfejlesztő továbbképző programot valósított meg 13 kórház vezető egészségügyi szakdolgozói részére. A képzés céljai között szerepelt az ápolás szakmai szerepe mellett a résztvevők vezetői szerepeinek tudatosítása, megerősítése, illetve erőteljes hangsúlyt kaptak az intézményen belüli, különböző szakmai vezetők közötti együttműködés erősítésére, valamint intézményi változtatási projektek kezdeményezésére és megvalósítására vonatkozó célok is. A képzés keretében indított változtatási projektekkel való közös munka egyrészt a projektszerű gondolkodás elsajátítását és a projektmenedzsment eszközök gyakorlati alkalmazását célozta meg, de ahhoz is hozzá kívánt járulni, hogy a vezető szakdolgozók megéljék a változtatásra való képességüket, megtapasztalják, hogy jelentős hatásuk lehet az intézményi működés alakításában.

Angol absztrakt:

On behalf of the National Healthcare Services Center, the Semmelweis University Health Services Management Training Center's training team has implemented an institutional management development training programme for leading health care professionals from 13 hospitals. In addition to the professional role of care, the objectives of the training included awareness and confirmation of the leadership roles of the participants. Furthermore, strong emphasis was also given to strength ening the collaboration within the institution between the various professional leaders, moreover on initiating and implementing institutional change projects. On the one hand, collaborating on change projects launched within the training focused on learning projectbased thinking and applying project management tools. On the other hand, the training also contributed to senior executives experience their ability to change and experience that they can have a significant impact on the institutional operating.

Szerző Intézmény
Szerző: Dr. Antal Zsuzsanna Intézmény: Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ
Szerző: Dr. Cserháti Zoltán Intézmény: Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ
Szerző: Dr. Palicz Tamás Intézmény: Semmelweis Egyetem, Egészségügyi Közszolgálati Kar, Egészségügyi Menedzserképző Központ
Szerző: Dr. Lám Judit Intézmény: Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ Budapest

[1] Kirkpatrick DL: Evaluation of training. In R. L. Craig (Ed.), Training and development handbook: A guide to hu man resource development. New York: McGraw Hill. 1976.
[2] Kirkpatrick DL: Techniques for evaluating training programs. Journal of ASTD, 1959. 11, 1–13.
[3] Kirkpatrick DL: Evaluating training programs: the four levels. San Francisco: Berrett Koehler, 1994