IME - INTERDISZCIPLINÁRIS MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY

Tudományos folyóirat - Az egészségügyi vezetők szaklapja

   +36-1/786–9268       ime@nullimeonline.hu

   +36-1/786–9268

   ime@nullimeonline.hu

Digitalizáció a sürgősségi betegellátásban

  • Cikk címe: Digitalizáció a sürgősségi betegellátásban
  • Szerzők: Dr. Csató Gábor
  • Intézmények: Országos Mentőszolgálat
  • Évfolyam: XVIII. évfolyam
  • Lapszám: 2019. / 3
  • Hónap: április
  • Oldal: 4-6
  • Terjedelem: 3
  • Rovat: EGÉSZSÉGPOLITIKA
  • Alrovat: HELYZETÉRTÉKELÉS

Absztrakt:

az országos Mentőszolgálat Magyarország legnagyobb egészségügyi intézménye. sürgősségi betegellátás keretében földi és légi mentést nyújt, évente mintegy 1,2 millió esetben. a digitalizációs lehetőségekkel kiegészített országosan egységes szakmai szemlélet ad lehetőséget arra, hogy az oMsz a sürgősségi betegellátás területén is hungarikummá váljon: az egységes protokollokkal valóban egységes gondolkodást vezessen be. a digitalizáció eszköz a hatékonyabb munkavégzéshez. Ezért vezették be a digitális szolgálati lapot, hogy gyors, pontos és nyomon követhető kommunikáció valósuljon meg a szervezeten belül, és ezért kezdték el használni a mesterséges (ai) és üzleti (Bi) intelligenciát. ám az oMsz az életmentésben nehezen lehet megfelelően hatékony önmagában. ahhoz, hogy fő tevékenységét: az életmentést jól tudja végezni, be kell vonnia a társadalmat a mentésbe, saját életmentési kultúrájának építésébe. Ezért hozta létre a szív city applikációt, valamint végez különösen aktív kommunikációs tevékenységet. a tablet önmagában csak egy eszköz, kizárólag egy rendszer részeként értelmezhető. a digitalizáció csupán egy út, amin közösen kell járni, a kommunikáció pedig csupán egy eszköz a társadalom egészségtudatosságának növelésében.

Angol absztrakt:

National Ambulance Service (OMSZ) is the largest medical institution in Hungary, providing land and air emergency rescue services, in about 1.2 million cases a year. A nationwide unified professional approach with digitalization opportunities gives OMSZ the chance to become a unique institution in the field of emergency patient care: to introduce unified thinking with uniform protocols. Digitalization is a tool for more efficient work. That's why a digital case sheet was introduced to deliver fast, accurate, and traceable communication within the organization, and the OMSZ started using artificial (AI) and business (BI) intelligence. But it is difficult to the institution to be effective in itself in saving life. In order to be able to carry out his main activity – life saving – he must involve society into the rescue activity, building his own life-saving culture. That is why OMSZ created the „Szív City” (Heart City) app and perform particularly active communication activities. The tablet alone is only a device, it can only be conceived as part of a system. Digitalization is just one way to go, and communication is just one tool in raising health awareness of society.

A cikk további részleteihez előfizetői regisztráció és belépés szükséges! Belépéshez kattintson ide