IME - INTERDISZCIPLINÁRIS MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY

Tudományos folyóirat - Az egészségügyi vezetők szaklapja

   +36-1/786–9268       ime@nullimeonline.hu

   +36-1/786–9268

   ime@nullimeonline.hu

A regiszterek és a tanuló egészségügy

  • Cikk címe: A regiszterek és a tanuló egészségügy
  • Szerzők: Dr. Radnai Andrea
  • Intézmények:
  • Évfolyam: XVIII. évfolyam
  • Lapszám: 2019. / 7
  • Hónap: szeptember
  • Oldal: 57-61
  • Terjedelem: 5
  • Rovat: EGÉSZSÉG-GAZDASÁGTAN
  • Alrovat: MÓDSZERTAN

Absztrakt:

a tanuló egészségügy egy olyan rendszer, melyben folyamatos a fejlesztés és az innováció, ahol a kutatás szorosan összekapcsolódik a mindennapi egészségügyi ellátási gyakorlattal. az ilyen rendszerek nemcsak alkalmazzák az elérhető legjobb bizonyítékokat, de hozzájárulnak azok előállításához is. a klinikai regiszterek egységes adatokat (klinikai és egyéb) gyűjtenek, előre meghatározott kimenetek értékelésére, egy betegség, állapot vagy expozíció által definiált populációban, előre meghatározott tudományos, klinikai vagy szakpolitikai cél(ok) érdekében. a klinikai regiszterek hasznosnak bizonyultak a klinikai kimenetek, illetve az ellátás minőségének javításában, valamint költséghatékonyságukra is vannak adatok. a klinikai regiszterek adatgyűjtési, adatrendezési, értékelő funkciói jól illeszkednek a tanulási ciklushoz és speciális képességeikkel hozzájárulhatnak az ellátási gyakorlat megváltoztatásához. ezek alapján a klinikai regiszterek kiváló eszközei lehetnek a tanuló egészségügynek.

Angol absztrakt:

A learning healthcare system is a system of continuous development and innovation, where research is deeply embedded in everyday healthcare delivery proc - esses. Such systems not only use the best evidence available but also contribute to their production. Clinical registries collect uniform data (clinical and other) to evaluate specified outcomes for a population defined by a particular disease, condition, or exposure, and that serves one or more predetermined scientific, clinical, or policy purposes. Clinical registries have proven to be useful in im - proving clinical outcomes and quality of care, and data are also available on their cost-effectiveness. Clinical registries’ data collection, data assembling and evaluation functions fit well into the learning cycle and, with their specific capabilities, can contribute to changing care practices. Based on these, clinical registries can be excellent tools for the learning healthcare system.

A cikk további részleteihez előfizetői regisztráció és belépés szükséges! Belépéshez kattintson ide