IME - INTERDISZCIPLINÁRIS MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY

Tudományos folyóirat - Az egészségügyi vezetők szaklapja

   +36-1/786–9268       ime@nullimeonline.hu

   +36-1/786–9268

   ime@nullimeonline.hu

Mit tehet az ápolásvezető a szakdolgozói létszám biztosításáért?

  • Cikk címe: Mit tehet az ápolásvezető a szakdolgozói létszám biztosításáért?
  • Szerzők: Kemenesiné Lakatos Eszter, Dr. Velkey György , Kívés Zsuzsanna
  • Intézmények: Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza Budapest, Magyar Kórházszövetség, Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar Egészségbiztosítási Intézet Pécs
  • Évfolyam: XVI. évfolyam
  • Lapszám: 2017. / 7
  • Hónap: július-augusztus
  • Oldal: 18-22
  • Terjedelem: 4
  • Rovat: ÁPOLÁSMENEDZSMENT
  • Alrovat: ÁPOLÁSMENEDZSMENT

Absztrakt:

A munkavállalók elégedettségének ismerete kiemelkedően fontos a szervezet vezetői számára. Egyrészt törvényi kötelezettsége a pszicho-szociális kockázatok felmérése és csökkentése, másrészt a szervezet hatékony működése miatt saját érdeke is annak ismerete. Célunk volt felmérni az elmúlt három év munkaügyi létszámát, összetételének változásait, a dolgozók munkahelyi elégedettségét és az azt befolyásoló tényezőket. Eredményeink alapján fontosnak tartjuk az ápoló-beteg létszám aránytalanságának csökkentését, munkatársak megtartását, megbecsültség érzésének fokozását, a vizsgált elégedettségi faktorokra vonatkozó célzott intézkedésekkel az elégedettségi mutató javítását, valamint az új munkatársak toborzását.

Angol absztrakt:

Job satisfaction status of the employees should be a paramount topic to the top management. On the one hand, assessment and reduction of psychosocial risks is a legal obligation, and on the other hand, knowledge of these risks is beneficial for an efficient organization. Our objective was to assess labor recruitment, structural changes, job satisfaction and their influencing factors in the last three years. As a result, we believe it is important to reduce the disproportional nurse-patient ratio while retaining employees, enhancing the feeling of appreciation, and improving the satisfaction index by measures targeting the examined satisfaction factors, and recruiting new colleagues.

A cikk további részleteihez előfizetői regisztráció és belépés szükséges! Belépéshez kattintson ide